Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoski raper Bedoes twarzą kampanii społecznej fundacji Martyny Wojciechowskiej. Rozmowa ma moc

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
"Niech to nie będzie kolejny filmik który przescrollujesz – porozmawiaj z bliskimi" – zachęca Bedoes.
"Niech to nie będzie kolejny filmik który przescrollujesz – porozmawiaj z bliskimi" – zachęca Bedoes. Jakub Steinborn
Pochodzący z Bydgoszczy raper Bedoes wziął udział w spocie „Powiedz to na głos”. To element kampanii projektu społecznego „Młode Głowy” realizowanego przez Fundację Unaweza Martyny Wojciechowskiej.

Krótki film przedstawia monolog wewnętrzny młodego bohatera. Jego rozterki w pewnym momencie przerwane zostają przez Bedoesa, a właściwie jego głowę, która jest ukryta w plecaku. Raper przekonuje chłopaka, aby porozmawiał o swoich problemach z mamą.

– Ja też kiedyś byłem głównym bohaterem tego filmu. Jeśli oglądasz to i czujesz się jak on, jeśli widzisz choć jedno podobieństwo to wiedz, że jest dla nas nadzieja i damy radę wygrać z każdym kures***m. Niech to nie będzie kolejny filmik który przescrollujesz – porozmawiaj z bliskimi. To nie jest tylko pier***enie w spocie – dasz radę – napisał w mediach społecznościowych Bedoes.

Raper przekazał, że wziął udział w projekcie, ponieważ jest on bliski jego sercu. – Mam nadzieję, że dotrze we wszystkie miejsca, w które ma dotrzeć i że zrobimy dzięki tej kampanii dużo dobrego. Chciałbym, żeby działy się podobne rzeczy, kiedy ja chodziłem do szkoły – dodał.

Z raportu Fundacji Unaweza „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” wynika, że co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać. Ze szczegółami można zapoznać się na stronie mlodeglowy.pl. Zdarza się, że młodzi ludzie dzielą się cierpieniem ze sławnymi osobami, komentując ich wpisy w mediach społecznościowych. Krokiem w stronę rozwiązania problemu jest rozmowa z bliskimi.

Stąd idea – prosta i klarowna: powiedz to na głos. Prawdziwa rozmowa ma większą moc niż tylko komentarz – tłumaczą twórcy kampanii. Za reżyserię spotu odpowiedzialny jest Karol Kołodziński, za zdjęcia reprezentowany przez Papaya Roster Igor Połaniewicz. Produkcja powstała w ramach jubileuszowej, 10. edycji Papaya New Directors, konkursu wyróżniającego nowe pokolenie twórczyń i twórców realizujących różne formy wideo.

– Stan zdrowia psychicznego młodych ludzi jest alarmujący. Z naszych badań i raportu wiemy, że wciąż trudno im o tym rozmawiać otwarcie o problemach. Wstyd i lęk przed odrzuceniem sprawiają, że często nie chcą sięgać po pomoc nawet w bardzo kryzysowych sytuacjach. Nie wierzą, że zostaną wysłuchani, boją się oceny. Dlatego tak ważne są akceptacja i wsparcie ze strony dorosłych – wyjaśnia Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji Unaweza.

Celem kampanii jest zachęcenie do otwartej rozmowy o zdrowiu psychicznym, zarówno dzieci, jak i rodziców. – Od początku projektu MŁODE GŁOWY naszym ambasadorem jest raper Bedoes, bo to ważny głos młodego pokolenia. Szczerze mówi o swojej drodze przez kryzysy i o tym, że sięganie po pomoc to, cytując, „żaden obciach”. W naszym filmie jest po prostu sobą, nie odgrywa roli, mówi własnymi słowami o tym, że rozmowa ma moc i że zawsze warto rozmawiać – podkreśla Martyna Wojciechowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto