Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Będzie nowa droga rowerowa do centrum. Połączy Bartodzieje ze Śródmieściem. Będzie miała 4,5 km długości

OPRAC.:
Jakub Kisiel
Jakub Kisiel
W 2023 roku na budowę nowych dróg rowerowych bydgoski ratusz zabezpieczył około 11 mln złotych.
W 2023 roku na budowę nowych dróg rowerowych bydgoski ratusz zabezpieczył około 11 mln złotych. bydgoszcz.pl
Wydana została decyzja środowiskowa dla trasy rowerowej, która połączy osiedle Bartodzieje ze Śródmieściem. Nowa arteria rowerowa o długości 4,5 kilometra będzie przebiegała ulicami Krasińskiego, Markwarta, Sieńki, Moniuszki, Curie-Skłodowskiej oraz Łęczycką.

Zobacz wideo: Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

od 16 lat

Nowa trasa rowerowa z centrum Bydgoszczy

Bydgoski ratusz przygotowuje się do budowy ważnej trasy rowerowej łączącej Śródmieście z osiedlem Bartodzieje. Miasto przedstawiło szczegóły rozwiązań dla nowej arterii rowerowej, która zostanie poprowadzona ulicami Krasińskiego, Markwarta, Sieńki, Moniuszki, Curie-Skłodowskiej oraz Łęczycką.

- Rower w ciągu ostatnich lat stał się dla wielu bydgoszczan równie ważnym środkiem transportu jak samochód – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Inwestycja została uznana za jeden z bydgoskich priorytetów przez Zespół ds. Polityki Rowerowej i poddana konsultacjom społecznym. Drogowcy uzyskali już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, dzięki czemu prace nad koncepcją trasy zostaną ukończone jeszcze w tym roku. W 2023 roku ogłoszony zostanie przetarg na roboty projektowo-budowlane.

Trasa rowerowa o długości 4,5 km

Nowa droga rowerowa przebiegać będzie przez obszary o dużej liczbie mieszkańców. Na osiedlu Bartodzieje mieszka ponad 20 tysięcy bydgoszczan, a w Śródmieściu około 30 tysięcy osób. Arteria rowerowa o długości 4,5 kilometrów w większości będzie zbudowana w formie pasów rowerowych wyznaczonych na jezdni oznakowaniem.

  • ul. Krasińskiego: projekt zakłada na tej ulicy kontrapas rowerowy
  • ul. R. Markwarta: od skrzyżowania z ul. 3 Maja do ul. J. Kasprowicza będzie to kontrapas i dodatkowo wydzielona droga rowerowa, od ul. Kasprowicza do r. Ossolińskich – wydzielona droga dla rowerów (dowiązana do pasów rowerowych na al. Ossolińskich)
  • ul. L. Sieńki: obustronne wydzielone drogi dla rowerów
  • ul. Moniuszki: pasy rowerowe dla obu kierunków
  • ul. M. Curie-Skłodowskiej (Chopina-Wyszyńskiego): pasy rowerowe dla obu kierunków
  • rondo Skrzetuskie: wydzielone drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu, dowiązane do dróg dla rowerów wzdłuż ul. Wyszyńskiego
  • ul. M. Curie Skłodowskiej (Wyszyńskiego - Łęczycka): pasy rowerowe dla obu kierunków
  • ul. Łęczycka: wydzielona droga dla rowerów po stronie wschodniej

W 2023 roku na budowę nowych dróg rowerowych bydgoski ratusz zabezpieczył około 11 mln złotych. Obecnie w Bydgoszczy funkcjonuje ponad 120 km dróg rowerowych.

Zobacz też

Ile kosztują rasowe, modne pieski w internecie? Sprawdziliśmy średnie ceny, w jakich można kupić m.in. boston terriery, border collie i gryfoniki >>>

Zobacz zdjęcia najmodniejszych ras psów! Corgi to był ulubio...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto