Mniej pieniędzy dla Irex-Transu, bo wypuścił na trasę w Bydgoszczy za stary autobus

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Czytelnik zwrócił uwagę, że zbyt stary autobus pojawił się m.in. na linii 69.
Czytelnik zwrócił uwagę, że zbyt stary autobus pojawił się m.in. na linii 69. Dariusz Bloch/archiwum
Na podstawie zawartych ze spółką Irex-Trans umów, operator zobowiązany jest do zapewnienia autobusów, które wyprodukowano najpóźniej w 2014 roku. Pojazdy muszą być fabrycznie nowe. Tymczasem pan Mariusz na ulicach Bydgoszczy, m.in. na linii 69, wypatrzył Solbus SM18, który nie spełnia tych kryteriów.

Zobacz wideo z drona: Rozbiórka starego wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy

Bydgoski oddział wpadł na „genialny” pomysł – kupić autobus, usunąć pamiątki po Warszawie, pomalować w bydgoskie barwy i wsio na trasę. Tutaj zaczynają się schody. Autobus został wyprodukowany w 2009 roku – napisał do nas pan Mariusz. Pojazd eksploatowano od 12 lat. Najpierw w Warszawie służył komunikacji miejskiej, a później miał zostać przebudowany na autobus nauki jazdy. W maju miała zostać podjęta decyzja o jego kasacji.

Czytelnik poprosił o interwencję, dopisując, że jego zdaniem w Bydgoszczy stosowane są podwójne standardy, czego jego zdaniem dowodzi fakt wycofywanie przez MZK autobusów z 2010 roku. Solbus SM18 po mieście kursuje od czerwca. Był jednym ze składów, które wypuszczono na trasy w czasie trwania protestu pracowników MZK, gdy ulicami jeździły również starsze pojazdy. Pytanie dotyczące m.in. okoliczności, w jakich autobus trafił do Bydgoszczy, czasu i częstotliwości jego używania przesłaliśmy do spółki Irex-Trans w środę 16 listopada. Dotychczas nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

– Uchybienia stwierdzone podczas przeprowadzonych kontroli skutkują zmniejszeniem wynagrodzenia netto z powodu niewłaściwej jakości świadczonych usług. Kontrole prowadzone są systematycznie w całej komunikacji. W przypadku autobusu o numerze A200 taka kontrola została przeprowadzona 3 listopada 2022 r. – poinformował „Express Bydgoski” Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP.

Informacje czytelnika potwierdziły się. – Stwierdzone uchybienia zgodnie z obowiązującą umową były podstawą do obniżenia wynagrodzenia firmie Irex Trans – informuje nas rzecznik. Drogowcy podkreślają, że formalnie nie jest to kara. W umowie jest dopuszczona sytuacja, gdy uszkodzone autobusy zostaną zastąpione starszymi modelami, lecz w takiej sytuacji, za każdy taki kurs, operator otrzymuje wynagrodzenie obniżone o 30%.

– W przypadku stłuczek czy wypadków na drogach, gdy pojazd musi zostać wycofany z ruchu, to z punktu widzenia pasażerów jest lepsze rozwiązanie, bo jednak kurs wciąż jest wykonywany i można dojechać z punktu A do punktu B – uważa Tomasz Okoński. Jeżeli Irex-Trans nadal będzie jeździł starszym autobusem, musi liczyć się z kolejnymi konsekwencjami finansowymi. Spółka realizuje kursy w Bydgoszczy jednak tylko do końca tego roku – od nowego na trasach zastąpi ją Mobilis.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie