Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Nie daj się nabić w butlę” - kampania na rzecz bezpiecznego korzystania z butli gazowych

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
Ruszyła ogólnopolska kampania „Nie daj się nabić w butlę”, której celem jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników butli gazowych w Polsce.

- Tylko prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie rynku butli gazowych może zapobiec wzrostowi liczby wypadków. - mówi Sylwester Śmigiel, przewodniczący Polskiej Organizacji Gazu Płynnego – organizatora kampanii. Prowadzone przez POGP statystyki pokazują, że średnio raz w tygodniu dochodzi do zdarzenia, w wyniku którego oprócz strat majątkowych, ludzie doznają uszczerbku na zdrowiu a nawet tracą życie. - Dlatego też uznaliśmy za konieczne podjęcie działań edukacyjnych prewencyjnych, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników butli – dodaje Sylwester Śmigiel. Jednym z działań realizowanych w ramach kampanii jest infolinia ekspercka: (22) 321 50 88, gdzie można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące ważności posiadanej butli, jej oznakowania, itp.

W obrocie handlowym znajduje się około 11 milionów 11-kg butli gazowych. Każda
z nich jest napełniana kilka razy w roku. Używane są głównie do gotowania, ale także do ogrzewania, zasilania parasoli grzewczych, grilli, wózków widłowych. Większość urządzeń na gaz płynny jest umiejscowiona w budynkach mieszkalnych. Powszechność i miejsce użytkowania butli gazowych w Polsce powoduje, że wszelkie nieprawidłowości obecne na tym rynku niosą duże ryzyko dla milionów Polaków. Każdy uczestnik rynku (dostawca, dystrybutor, konsument) ma określone obowiązki i prawa. Jednym z podstawowych obowiązków mających bezpośredni wpływ na poczucie bezpieczeństwa konsumenta jest napełnianie butli wyłącznie przez uprawnione rozlewnie gazu.

Partnerami i patronami kampanii są: Urząd Dozoru Technicznego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Państwowa Inspekcja Pracy, Business Centre Club, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, Polskie Towarzystwo Leczenia Oparzeń, Biuro Informacji Toksykologicznej.

Działania w ramach kampanii będą realizowane do września br. Szczegółowe informacje dotyczące kampanii znajdują się na stronie www.pogp.pl.



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto