Wstrzymanie tramwajów na Gdańskiej i Chodkiewicza od 2 marca
Projekt przebudowy ul. Gdańskiej w Bydgoszczy z remontem istniejącego torowiska tramwajowego na odcinku od Chodkiewicza do Kamiennej nie spełnia oczekiwań Bydgoskiej Masy Krytycznej. Kontynuacja prowadzonego jesienią remontu od al. Mickiewicza, a teraz od Chodkiewicza - zakłada wymianę torowiska, wymianę i wzmocnienie istniejącego nawierzchni jezdni, chodników i zatok parkingowych oraz przebudowę infrastruktury.
SBMK po zapoznaniu się z materiałami dotyczącymi wspomnianej przebudowy, wysłanymi przez pełnomocnika prezydenta miasta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej, przekazało swoje uwagi. Zwrócono szczególną uwagę na planowane wprowadzenie parkowania prostopadłego, które zdaniem stowarzyszenia, niesie z sobą wiele negatywnych konsekwencji.
Lepsze parkowanie równoległe?
Z tego powodu wnioskowali o "zmianę lokalizacji miejsc parkingowych i przyjęcie założenia parkowania równoległego na przedmiotowym odcinku ulicy Gdańskiej" - pisał Wojciech Bulanda, prezes SBMK. Czym popierali swój wniosek?
- samochody parkujące prostopadle przy wyjeździe muszę mieć zapewnioną przestrzeń manewrową, z racji zakładanej szerokości pasów jezdni, samochody wyjeżdżające tyłem;
- z miejsc postojowych będą najeżdżać na torowisko tramwajowe opóźniając, a w skrajnych przypadkach blokując, przejazd zbiorowej komunikacji publicznej;
- parkowanie prostopadle, wyjeżdżające tyłem są również zagrożeniem dla mieszkańców korzystających z rowerów jako środka komunikacji w mieście, gdyż kierowca wyjeżdżający tyłem nie jest w stanie zobaczyć na czas nadjeżdżającego roweru;
- zastosowanie parkowania równoległego umożliwi uzyskanie przestrzeni, którą można wykorzystać do zaprojektowania rowerowych pasów w jezdni celem podniesienia bezpieczeństwa mieszkańców miasta poruszających się rowerem (wymagana długość miejsca parkingowego prostopadłego to 5 m, natomiast szerokość miejsca parkingowego równoległego to 2,5 metra, szerokość pasa ruchu dla rowerów to 1,5 metra).
A będzie jednak prostopadłe?
W odpowiedzi od Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zastępca dyrektora d.s. technicznych pisze, że "przy projektowaniu przedmiotowego odcinka ul. Gdańskiej przyjęto takie same założenia i identyczne rozwiązania jak dla analogicznego poprzedniego odcinka tj. od Al. Mickiewicza od ul. Chodkiewicza. Założono zaprojektowanie maksymalnej liczby miejsc postojowych, co jest możliwe przy prostopadłym parkowaniu do krawędzi jezdni".
Czy SBMK podejmie kolejne kroki w tej sprawie? Z racji, tego, że ZDMiKP zdaniem stowarzyszenia nie odnosi się merytorycznie w ostatnim piśmie do wniosku Bydgoskiej Masy, rowerzyści złoży kolejny list. - Zarząd Dróg nie odniósł się w żaden sposób do naszych argumentów, tylko przedstawił krótką odpowiedź o założeniach projektu, które już znamy, a które proponujemy zmienić. Projekt został poddany konsultacji, przedstawiliśmy swoje uwagi, ale właściwie nie otrzymaliśmy merytorycznej odpowiedzi na nie. Skierujemy więc do ZDMiKP kolejne pismo z prośbą o ustosunkowanie się do naszych argumentów - mówi Sebastian Nowak z SBMK.
| |||
Biegali w Myślęcinku | Akademik CM w budowie | Walentynki 2013 | Konkurs dla zakochanych |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?