Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ratusz stawia na wygląd strony internetowej

Marta Pieszczyńska
Marta Pieszczyńska
Jeszcze w tym roku Urząd Miasta planuje zakup kodera sygnału wideo. Urządzenie, za które ratusz wyłoży blisko 25 tys. zł, ma uatrakcyjnić witrynę internetową www.bydgoszcz.pl.

Jak informuje Maciej Grześkowiak, zastępca prezydenta Bydgoszczy, koder zostanie podłączony pod jedną z miejskich kamer, a obraz będzie emitowany na żywo na witrynie internetowej www.bydgoszcz.pl. - Dzięki temu na stronie Urzędu Miasta będziemy pokazywać obrazy z różnych punktów Bydgoszczy - wyjaśnia.

Jego zdaniem uatrakcyjni to przekaz witryny i zarazem pomóc w promocji miasta. - Filmy są bardzo ważnym elementem promocji - zaznacza zastępca prezydenta. - Wystarczy wejść na strony internetowe innych europejskich miast - niemal wszędzie możliwe jest oglądanie transmisji na żywo. Nie możemy pozostawać w tyle.

Ulepszona witryna ma także zachęcić odwiedzających ją mieszkańców do zapoznania się z elektronicznym biurem obsługi klienta. - Wielu bydgoszczan nadal nie wie, że zamiast biegać do urzędu z różnymi dokumentami, mogą załatwić wszystko za pośrednictwem internetu - tłumaczy Maciej Grześkowiak. - Oczywiście sporo osób korzysta już z wirtualnego biura obsługi klienta, ale zależy nam na tym, aby uświadomić jak najwięcej mieszkańców.

Koder będzie kosztował miasto blisko 25 tys. zł. Zapytaliśmy zastępcę prezydenta o zasadność tego zakupu. Filmy z ratusza, które można oglądać na portalu www.youtube.com nie cieszą się bowiem zbyt dużym zainteresowaniem. - To tak jak z terminalami płatniczymi, które pojawiły się w urzędzie - tłumaczy Maciej Grześkowiak. - Niewiele osób z nich korzysta, ale to nie oznacza, że powinniśmy je zlikwidować. Zależy nam na tym, aby zapoznawać ludzi z postępem techniki.

Promowanie miasta przez filmy w internecie budzi wątpliwości Tomasza Regi, wiceprzewodniczącego Rady Miasta. - Wydałbym te pieniądze na inne cele - słyszymy. - W Bydgoszczy wkrótce odbędzie się Grand Prix, a zaledwie kilkaset metrów do stadionu stoi niszczejący budynek Torbydu, który z całą pewnością stanowi fatalną wizytówkę dla miasta. Filmy w internecie to promocja na siłę! Należało by się zająć ważniejszymi sprawami - kwituje.

Zastanawiający jest też fakt, że ratusz inwestuje tak znaczną kwotę w koder, podczas gdy przed Bydgoszczą nadal nie ma znaków E-22c, informujących o atrakcjach turystycznych. Miasto wyróżnia się pod tym względem bardzo niechlubnie, ponieważ znaki te można spotkać nie tylko przed Krakowem, Poznaniem czy Warszawą, ale także przed Toruniem, Koronowem i Chełmnem.
Dlaczego więc w pierwszej kolejności nie uzupełnia się takich braków? - To kwestia oceny - komentuje zastępca prezydenta. - My uważamy, że najpierw trzeba uatrakcyjnić stronę internetową, którą ostatnio docenił miesięcznik Press. Na rogatkach miasta mamy już plansze reklamowe. Jakaś forma promocji miasta jest.

Zobacz też:


Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich MM-ki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje miasto.


od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto