Zobacz wideo: Zimowe atrakcje Bydgoszczy w sezonie 2021/2022
Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone - jak informuje miasto - m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
"W związku z kończącą się w przyszłym roku umową na obsługę pakietu przewozów autobusowych, obsługiwanego obecnie przez firmę Irex Trans, ZDMiKP zakończył procedurę przetargową mającą na celu wyłonienie operatora na kolejne lata. Umowa została podpisana z firmą Mobilis, która obsługiwać będzie 11 linii autobusowych w naszym mieście" - czytamy w komunikacie bydgoskiego ratusza.
- Zamówienie przetargowe zostało skonstruowane w oparciu o Plan Transportowy uchwalony przez Radę Miasta w 2013 roku. Zgodnie z jego założeniami ok. 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej, a około 75 procent jest powierzane Miejskim Zakładom Komunikacyjnym w Bydgoszcz - informuje miasto
.
Jak wynika z dokumentacji zamówienia firma Mobilis, która wyceniła realizację zadania (w samym tylko roku 2023) na prawie 27 mln zł. W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy. Zwycięska firma będzie świadczyć usługi do 2031 roku. Przewoźnik, będzie obsługiwał od 2023 roku autobusowe linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Do obsługi tych tras Wykonawca zadysponuje 45 pojazdów (plus wozy rezerwowe).
Co do konkretów, tabor składać ma się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich. Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.
"Niskopodłogowe autobusy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu). Autobusy będą fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro 6" - czytamy na stronie bydgoszcz.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?