Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Malowanie ścian w Bydgoszczy - pozory mylą, dowód nie

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
W środę 18 sierpnia w Bydgoszczy, w ramach kampanii „Pozory mylą, dowód nie” rozpoczęło się malowanie obrazków utrzymanych w stylistyce sztuki ulicznej.

Powstaną scenki, które wskazują na konsekwencje spożywania alkoholu przez niepełnoletnich. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży na ten problem. Organizatorami kampanii są Związek Browary Polskie i Komenda Główna Policji. Tegoroczna odsłona kampanii jest prowadzona przy wsparciu Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej.

- Poparcie władz lokalnych pokazuje, że nasze działanie ma sens i jest dostrzegane. Pozwala to mieć nadzieję na osiągnięcie głównego celu, jakim jest zmiana postaw wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie.

W ramach kampanii powstanie 600 obrazków w całej Polsce. Każda z namalowanych scen opatrzona będzie znakiem kampanii „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”.

Kampania opiera się również na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. W dotarciu do sprzedawców w całej Polsce pomogą funkcjonariusze Policji, którzy oprócz przekazywania materiałów będą informować sprzedawców o konsekwencjach wynikających ze sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

Od początku sierpnia w TVP można zobaczyć również dwa 15-sekundowe spoty zwracające uwagę na to, że dorosły wygląd nie musi oznaczać dojrzałości.

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami istnieje zakaz sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Chcemy przypominać sprzedawcom, że prawo daje im możliwość sprawdzenia wieku kupującego.
W przypadku wątpliwości co do pełnoletniości nabywcy, sprzedający lub podający napoje alkoholowe ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości.

- Niestety, jak pokazuje praktyka, często zakaz ten nie jest przestrzegany. Z jednej strony wynika to z niedostatecznej świadomości prawnej sprzedawców, chęci finansowego zysku, braku wyobraźni, co do potencjalnych skutków nawet jednorazowego spożycia alkoholu przez młodego człowieka. Brakuje także w Polsce wyraźnej i stanowczej dezaprobaty ze strony dorosłych
oraz środowisk opiniotwórczych dla takich praktyk – mówi nadinsp. Waldemar Jarczewski, Zastępca Komendanta Głównego Policji.

źródło: mat. organizatora



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto