Nowy Fiat 500 jest jednym z ciekawszych samochodów na polskim rynku. Utrzymany w stylizacji retro nawiązuje bezpośrednio do pierwszego modelu z 1957. Stylistyka urzeka swoimi obłymi kształtami i wyróżnia się na tle nudnej konkurencji. Na każdym kroku można spotkać wysmakowane detale które cieszą oko właściciela.
Ale wygląd to nie jedyna rzecz, która łączy nową Pięćsetkę z ze swoim pierwowzorem z lat 50. Pod maskę trafił nowy silnik opracowany przez Fiat Powertrain Technologies, który tak jak poprzednik posiada dwa cylindry. Fiat 500 to pierwszy model koncernu z tą jednostką napędową, ale nie ostatni ponieważ planowane jest wprowadzenie go pod maskę innych modeli. W dzisiejszych czasach nie ma podobnej nowoczesnej konstrukcji. Silnik ma tylko pojemność 900 cm3 co nie oznacza, że brakuje mu wigoru.
Został wyposażony w rewolucyjną technologię twinair oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii - dzięki temu osiąga moc 85 KM i 145 Nm. Co w taki małym samochodzie daje całkiem dobre osiągi (11s do 100km/h). Docelowo silnik ten będzie produkowany jeszcze w dwóch wariantach mocy (65KM i 105KM) Oprócz tego, ku uciesze ekologów, silnik ten emituje najmniejszą ilość CO2 na kilometr (95g/km). Producent deklaruje spalanie na poziomie 4,1 l/100 km w cyklu miejskim, co jest bardzo dobrym wynikiem. Jak będzie w praktyce i czy silnik będzie radził sobie z tym małym autem, okaże się podczas pierwszych testów małego Fiata . Myślę, że mały Fiat będzie dla wielu miłym zaskoczeniem.
Zobacz też:
- Ciekawe samochody z bydgoskich ulic - Daimler Sovereign Series III
- 1. Rajd BMW DYNAMIC MOTORS - już za nami
- MM Moto: Peugeot 508 - polskie wnętrze we francuskiej osnowie
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?