Rowerowe inwestycje 2013 roku - zalety i wady wymienia Bydgoska Masa Krytyczna. Dziś przejazd

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
Filmyflash
"Ostatnie 12 miesięcy to kilka nowych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury rowerowej w Bydgoszczy. Grudniowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej to dobry na podsumowanie 2013 roku i ocenę jakości tych dróg" - pisze stowarzyszenie w zapowiedzi piątkowego, ostatniego w 2013 roku przejazdu.


Bydgoska Masa Krytyczna 29.11/2013

To, że dróg dla rowerzystów przybywa w Bydgoszczy - łatwo dostrzec. Bydgoska Masa Krytyczna przypomina, że miasto przygotowało, wzorem roku ubiegłego, tzw. budżet rowerowy. Teraz cykliści rozliczają rowerowe inwestycje i pokazują, że nie zawsze są odpowiedniej jakości.

Wyliczają miejsca:

- Koronowska. Przedłużenie drogi dla rowerów biegnącej ulicą Nad Torem , gdzie ruch rowerzystów znacznie się zwiększył, a i podniosło się bezpieczeństwo. Minusem jest głównie jej forma, czyli wspólny ciąg pieszo-rowerowy, co powoduje sytuacje konfliktowe między tymi dwoma grupami uczestników ruchu drogowego.

"Przy tej inwestycji okazało się również, że miasto wpadło w szał "barierkologii" - drogowcy, za namową projektanta, odgrodzili pieszych i rowerzystów od "niebezpiecznego" lasu "bezpiecznymi" barierkami. Miastu niestety nie przyszło na myśl zamontować oświetlenia poprawiającego bezpieczeństwo bardziej od barierek".

- Solskiego. Tu BMK rozważa: czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby poszerzenie jezdni i stworzenie półtorametrowych pasów rowerowych w jezdni. Byłoby to rozwiązaniem problemu włączania się rowerzystów w jezdnię ulicę Bielicką.

- Jeździecka. Rowerzyści nie oceniają funkcjonalności drogi powstałej "praktycznie na granicy Bydgoszczy oraz sąsiednich gmin".

- Trasa Uniwersytecka. O krętej drodze rowerowej pod trasą mówiły niemal wszystkie media lokalne i ogólnopolskie. Przypominają, że na szczęście udało się "wyprostować" większość serpentyn co poprawiło jakość tej trasy. Rowerzyści zwracają uwagę w swoim podsumowaniu na brak drogi dla rowerów i chodnika na wiadukcie.

- Chodkiewicza. Na tej ulicy od początku sygnalizowali, że droga dla rowerzystów niekoniecznie jest dobry pomysłem, bo będzie bardziej sytuację utrudniała niż ją ułatwiała. "Rowerzysta zmuszony jest zjechać ze stosunkowo spokojnej jezdni na wydzieloną drogę dla rowerów, która uniemożliwia mu dotarcie do punktów docelowych po południowej stronie ulicy. Dodatkowo, kierowcy samochodów wyjeżdżający z posesji nie zwracają uwagę na poruszających się rowerzystów, często blokując drogę rowerową".

- Ogińskiego - Sułkowskiego. "Brak połączenia nowej drogi dla rowerów z drogą biegnącą równolegle do ulicy Kamiennej stawia pod znakiem zapytania cel realizacji tej inwestycji". Są plany poprawy drogi.

- Wojska Polskiego. Tu wyczekiwanej drogi rowerowej jeszcze nie otwarto.

- Magnuszewska. Miłośnikom jazdy na rowerze nie pooba się zwłaszcza zakończenie z tzw. "punktem teleportacyjnym" w chodniku oraz utrudniające komunikację rowerową "odgięcia" przy skrzyżowaniach. "Droga dla rowerów powstała również wyłącznie po jednej stronie nie uwzględniając ruchu rowerowego po stronie wschodniej".

- Zdobywców Wału. Przy okazji tej inwestycji, nazywanej przez nich bublem, podkreślają**"prawdziwy brak chęci współpracy pracowników ZDMiKP z rowerzystami". Ich uwagi do przedstawionego projestu zostały odrzucone. Zrealizowali projekt pogarszający parametry infrastruktury rowerowej zdaniem BMK. "Zamiast wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika powstał wspólny ciąg pieszo-rowerowy, który składa się z nawierzchni dwóch rodzajów - 2 metrów asfaltu (który docelowo miał być wydzieloną drogą dla rowerów) oraz nawet nieco ponadmetrowy pas kostki, z której powyrastały nowiutkie latarnie" - opisują.


Bydgoska Masa Krytyczna wytyka brak rowerowej infrastruktury na odcinku od Chodkiewicza do Mickiewicza. Podają też przykład następnego odcinka ul. Gdańskiej – od Mickiewicza do Placu Wolności - jako najlepszą inwestycję rowerową w 2013 roku. "Wybudowany tam kontrapas powstał praktycznie w 2012 roku, ale jego forma na szczęście zmieniła się, dlatego zapisujemy tę inwestycję na poczet 2013 roku. Ów kontrapas jest całoroczny, miejsca parkingowe zostały, zgodnie z naszą sugestią, utworzone w pasie chodnika, a na skrzyżowaniach pojawiły się czerwone „dywany”, zwracające uwagę kierowców na poruszających się użytkowników jednośladu".


BMK wyrusza w ostatni piątek miesiąca, 27 grudnia o godz. 18 spod hali „Łuczniczka”. Przejedzie przez centrum miasta docierając na Stary Rynek.


AGW

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie