Zaawansowanie robót związanych z systemem można ocenić już na ok. 60 procent. Pod ulicami i chodnikami zamontowane są wszystkie sieci teleinformacyjne. Stoi też znaczna część zaprojektowanych konstrukcji wsporczych do tablic informacyjnych oraz masztów i słupów sygnalizacji świetlnej.
Aktualnie natomiast trwa montaż tablic zmiennej treści, które docelowo będą informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach i warunkach ruchu. Łącznie będzie ich 32.
Na przystankach ruszył też montaż wysięgników pod tablice informacji pasażerskiej. Łącznie ZDMiKP planuje uruchomić w ramach projektu 180 takich tablic. Natomiast na ul. Szubińskiej stoi już pierwsza z 26 konstrukcji, na jakich montowane będą tablice informacji parkingowej.
Równolegle trwają roboty związane z podłączeniem do systemu kolejnych sygnalizacji świetlnych, montaż w jezdniach urządzeń pomiarowych, m.in. detektorów ruchu, oraz prace adaptacyjne pomieszczeń, w których swoją siedzibę będzie miało Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem. Zaraz po zakończeniu tych ostatnich planowane są pierwsze testy systemu. Ich termin wyznaczono jeszcze na listopad br.
Obszar funkcjonalny ITS obejmie obszar ograniczony ulicami:
(od północy) Kamienna - Artyleryjska - Zygmunta Augusta
(od zachodu) Dworcowa - Królowej Jadwigi - Marszałka Focha - Kruszwicka - Szubińska
(od południa) Piękna - Solskiego - Wojska Polskiego
(od wschodu) Ujejskiego - Jana Pawła II - most Pomorski - Wyszyńskiego wraz z odcinkiem ul. Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Wyścigowej.
Bydgoszcz jak Londyn: jeden bilet na trzy środki transportu
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?