Dlaczego Cieszkowskiego ma być pod specjalną opieką? - Bo to wyjątkowa ulica. Jedyna taka wąska z nagromadzeniem cennych kamienic - tłumaczył Grzegorz Kaczmarek, jej mieszkaniec.
- Praktycznie w całości reprezentuje to, co było w architekturze naszego miasta najlepsze - przytakuje mu Sławomir Marcysiak. - Poza tym z 23 kamienic 17 jest wpisanych do rejestru zabytków.
Czytaj też: |
Drogowcy zgadzają się, że stan ulicy Cieszkowskiego jest fatalny. Przygotowali 4 warianty zmian na ulicy:
- przebudowa jezdni i nowe chodniki z zatoczkami do parkowania. Koszt ok. 2 mln zł
- przedłużenie ulicy Mazowieckiej (wstępnie określane jako Nowomazowiecka) i wybudowanie przebicia do skrzyżowania ulic Gdańskiej, Mickiewicza i Świętojańskiej. Konieczne są wyburzenia kamienic oraz zabezpieczenie 40 lokali dla mieszkańców. To, plus koszty budowy drogi i przebudowy skrzyżowania, oznacza łącznie koszt ponad 30 mln zł
- wprowadzenie dwukierunkowego ruchu na ul. Świętojańskiej. Natężenie ruchu wzdłuż ul. Świętojańskiej wzrośnie z 12 do 16,5 tys. aut na dobę. Koszt - 1,3 mln zł.
Zupełnie inną wersję przebicia do Gdańskiej przedstawił architekt miasta Robert Łucka. Ulica Nowomazowiecka biegłaby mniej więcej prostopadle do ul. Gdańskiej, głównie po terenach zielonych i wychodziła gdzieś na wysokości numeru 73.
Czytaj więcej: Ulica Nowomazowiecka? W centrum Bydgoszczy potrzebny jest "mały ring" dla komunikacji |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?