Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak promuje się Bydgoszcz? Mocne i słabe strony miasta - okiem urzędu

Redakcja
Filmyflash
Bydgoszcz stawia na sport, za pośrednictwem którego chce pozyskiwać inwestycje i przyciągać do siebie studentów. Czy to właściwa droga? Na wnioski i korekty przyjdzie czas...


Słabe strony Bydgoszczy - Waszym zdaniem

Na naszym portalu prezentowaliśmy wyniki ankiety, w której pytaliśmy mieszkańców Bydgoszczy m.in. o to, co postrzegają jako mocne i słabe strony swojego miasta. O komentarz poprosiliśmy Urząd Miasta Bydgoszczy.

- Opinie i odczucia mieszkańców na temat życia w mieście i ich ocena mocnych i słabych stron Bydgoszczy są dla nas bardzo ważne - deklaruje Marta Stachowiak, doradca prezydenta miasta. Kontynuuje: - Wyniki ankiety MM Bydgoszcz w pewnej części pokrywają się z badaniem opinii społecznej mieszkańców miasta, które na zlecenie Miasta Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej Millward Brown SMG/KRC przeprowadził we wrześniu 2012 roku. Z badania wynika, że mieszkańcy Bydgoszczy lubią swoje miasto i żyje im się w nim raczej dobrze.

Przedstawicielka zespołu obsługi prezydenta wymienia: - Wśród wizytówek i symboli miasta najczęściej wskazywane są Wyspa Młyńska, Opera Nova i rzeźba Łuczniczki. Mieszkańcy dobrze oceniają stan parków i zieleni oraz jakość imprez organizowanych przez miasto. Wyspa Młyńska, Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku i ogólnie parki to ulubione miejsca wypoczynku bydgoszczan. Mieszkańcy dobrze też oceniają ofertę kulturalną miasta.

Komunikacja miejska oceniana jest pozytywnie w zakresie gęstości sieci przystanków, punktualności i nowoczesności autobusów. Negatywnie mieszkańcy oceniają nowoczesność tramwajów oraz czystość w środkach komunikacji miejskiej. Wśród słabych stron mieszkańcy wymieniają najcześciej zły stan ulic i chodników oraz niedostatek ścieżek rowerowych - kończy Marta Stachowiak.

Sportowe promowanie Bydgoszczy

Skoro już wiadomo, co mieszkańcy postrzegają jako mocne i słabe strony miasta, to należałoby się zastanowić, jak taki potencjał wykorzystać. Kilka wypowiedzi w ankiecie wyraźnie wskazywało na słabe ich zdaniem promowanie Bydgoszczy, brak na nią pomysłu. Czy rzeczywiście tak jest? Opowiada doradca prezydetna miasta.

- Nie ulega wątpliwości, że w zakresie kształtowania wizerunku Miasta należy nieustannie się doskonalić. Budowanie marki Bydgoszczy to proces ciągły, który na bieżąco dostosowujemy do zmieniających się warunków marketingowego otoczenia. Zarówno w minionym, jak i bieżącym roku, miasto Bydgoszcz silnie zaangażowało się w promocję poprzez sport. Świadomie wybraliśmy ten kierunek. Wierzymy, że to najskuteczniejszy obecnie kanał promocyjny. Jesteśmy głęboko przekonani, że pozwoli on z powodzeniem promować nasze Miasto, szczególnie w zakresie pozyskiwania nowych inwestycji oraz zwiększania liczby bydgoskich studentów.

W jaki sposób jest realizowana sportowa promocja Bydgoszczy? - Reklamy miasta pojawią się na wszystkich najważniejszych imprezach sportowych organizowanych w Bydgoszczy. Także tych transmitowanych w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Będziemy kojarzeni z lokalnymi klubami oraz międzynarodowymi imprezami sportowymi. Druga połowa roku będzie okazją do oceny podjętych działań, weryfikacji założeń promocyjnych i wprowadzenia niezbędnych korekt - uważa Marta Stachowiak.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto